27.02.2011

Paris.

Tenk at alt på én, to, tre og en flytur kan forandres til en magiverden hvor husene har romantiske tak og folk snakker så fint at jeg vil heller høre på dem enn å høre musikk. Tenk at det ikke var et snøfnugg og om jeg ville ha løpt naken i gatene kunne jeg gjort det, men det ville jeg jo ikke. Tenk at Montmartre var så fint at jeg hylte små miiiip på veien opp til toppen. Tenk at alt var så rosa og så romantisk, på ekte. Jeg ble varm i hjertet hver gang jeg så Andreas, for han er virkelig den fineste i verden og Paris bringer frem de fineste følelsene helt sant, og nå skal dere få se og høre om week-end les plus romantiques du monde à Paris.

Ei forteljing om kjærleik og to som blir eitt.
Dette er ikke den første dagen, men den fineste, såklart. Hvorfor får du vite om noen sekunder. Vi var på Montartre, verdens fineste perle spør du meg, og selvfølgelig måtte vi på Café des 2 Moulins og selvfølgelig ble jeg monstergira og måtte ha det klassiske menybildet. Det var fint. Etterpå spiste vi spanske jordbær fordi de franske kostet over hundre kroner og fordi spanske jordbær er godt. Og resten av dagen, og før caféen, gikk vi bare rundt og var forelsket og klinte på hver eneste ledige benk.



Jeg var heldig og fant to fine fine fine vintagebutikker som gav meg sommerfugler og gjorde meg 75 euro fattigere på tre minutter. Det var fint.
Ein må være fin i Paris. Jeg pyntet meg med orange leppesift som Andreas ler av, men jeg elsker og plutselig var vi forelsket på toppen (!) av eiffeltornet og der drakk vi champagne. Og klina, selvfølgelig.

Paris er så romantisk at til og med duene må susse hele tiden, og det der var i en park ved Eiffeltornet, og noen minutter før hadde vi vært klissete og skjært initialene våre inn i treet i nærheten. Æsj, men hei så fint!




Vi besøkte såklart Shakespare and Company som er en perle av en bokhandel og der drømte jeg meg bort i bøker om The Selby mens Andreas leste i bøker om hvordan man kan plage folk til døde. Fint. ehe.

Alt var altfor fint, og det er helt sant. Hvorfor folk ikke bor i Paris skjønner jeg ikke, selvom det er stort og skummelt og jeg vil ikke bo der selv, men hej, det er så fint. Vi gjorde alt over og mye mye mer på få dager og det skal jeg fortelle mer om senere, for først skal jeg fortelle tre linjer om hvorfor jeg hadde verdens fineste dag på Monmartre 25.02.2011. Je vais vivre le reste de ma vie avec moi. Veux-tu m'épouser? Det var det han sa. Og jeg gråt og han gråt og så sa jeg Oui og nå er jeg noens fiancè og jeg hadde sommerfugler gange en million og skal leve resten av mitt liv med han fine, og det er godt og fint og romantisk og ubeskrivelig. Og det var derfor den dagen er den fineste og her har dere et bilde som er tatt noen minutter etter, hvor vi er nyforelsket og jeg har fin ring og det er nydelig utsikt. iiih.

Gratulasjoner mottas med hjerter og kjærlighet! xxx

37 kommentarer:

Maja sa...

Åh. Jeg vil reise til Paris med en eneste gang. Gleder meg til å høre om alt! Gratulerer. Virkelig. <3

Camilla sa...

tårer i øynene! vakkert.romantisk. magisk!!

Stephany sa...

Gratulerer!!! Wiii

Anonym sa...

Iiiiiih.
så romantisk.
gratulerer så mye, fine deg ♥

Amanda sa...

åh, gratulerer så masse!!

johanne sa...

gråter igjen. gud så grusom jeg er

DERE <3

Eline sa...

Félicitations :)

Anonym sa...

Gratulerer såååå mye !!! dere er sååå søte sammen. Nesten som om dere kunne vert på forsiden av verdens søteste par! Gratulerer så mye! :D

Anonym sa...

hurra! gratulerer, fine!!

Silje sa...

Aww, gratulerer så mykje! Heilt nydelig, herlig!

andreo sa...

ååh, blir varm i sjela og hjertet mitt når jeg leser alt det her. gratulerer så mye! dere er fine i lag. :)

Stine sa...

Gratulerer masse igjen, vennen! Dere er så vakre sammen <3 Gleder meg til å komme på besøk snart og se ringen!

Monica sa...

igjen gratulerer så masse. hele meg smiler :D perfekt ! (også er jeg dødssjalu:p)

Marianne sa...

Gratulerer! Den perfekte helgen i Paris og litt til ;)

Benedicte H Storø sa...

Félicitations!!:D Je suis très jaloux! Ahh<3
Herregud Mike, du lever jo ut en hver jentes drøm! Tenk å bli fridd til på fransk - jeg dåner!
Gratulerer igjen, så enormt mye! Nyt det:)

Hvorfor visste jeg ikke at du blogget? Nå skal jeg i allefall følge deg på bloglovin'.

Benedicte (Bali)

Hedda sa...

ååå, det er så fint at jeg får vondt i brystet og tårer i øynene. jeg kjenner deg ikke, men kjærlighet er det fineste jeg vet om. gratulerer uendelig masse, fine!

Åshild sa...

Denne bloggposten var så vakker at jeg og bestevenninnen som sitter ved siden av meg og leser fikk litt vondt i hjertet av glede. Gratulerer, fineste fine, dere må være verdens vakreste par <3

Ine Lee sa...

jeg blir lykkelig av å lese denne bloggen. Virkelig. du både skriver og beskriver så fint, at jeg blir helt varm inni meg. Hell og lykke til dere begge to!

Anonym sa...

Gratuleeerer! Nysgjerrig som eg er, måtte eg bla til enden av posten, berre for å sjå om eg fekk rett. Og det fekk eg! Lev lykkeleg i til evigheta og forbi! :D

Ida sa...

Er så glad i deg! Du er så fin<3

mijaow sa...

Jeg blir nesten forelska selv jeg, av å lese om dere to! Gratulerer så mye :))

johanna sa...

å nemmen! så fiiiiiint. gratulerer så mye, jeg hadde faktisk en følelse av at dette kom til å skje, gratulerer nok en gang.

Anonym sa...

Gratulerer så himla mye. Nå ble jeg varm i hjertet og kan leve på det - i alle fall resten av dagen! Nydelige bilder. Jeg bare MÅ dra med meg min fining til Paris ser jeg. Det er bare et år siden sist jeg var der, men denne gang må jeg oppleve det med HAM. GRATULERER!

Mari sa...

Jeg elsket dette innlegget!
Jeg reiser til Paris i April og jeg kan nesten ikke vente, det er absolutt min favorittby :)
Den er vakker

Unknown sa...

For eit herlig innlegg! Gratulere so mykje Veronica! Kjekt å komme inn i dei forlovedes rekker! :) Gleda meg te å sjå ringen ! =)

ida sa...

så fantastisk! Gratulerer!

Henriette sa...

Ååh!! HURRA! Gratulerer kjempesupermye. Så glad jeg ble :)

Marte sa...

Åh, gratulerer så mye!

dina sa...

miiihh :D
Gratulerer så masse :DDD Og ELSKER bildene og at dere er forlovet :)))

Fin ring :D

Benedicte Storø sa...

Sv: Tusen takk!:) Ja, har laget det selv i et kreativt øyeblikk:)

Marte sa...

Gratulerer masse masse, Mike :) Håper dere blir like lykelige for alltid :)

Monica S. sa...

SV: Klart blir man misunnelig :p Hehe. :) Hvem vil vell ikke ha det der sier nå jeg. Ja, får sånne Balianfall i ny og ned, hehe. Håper å få dratt tilbake i høst på besøk en tur :D Ellers har jeg det superdupert vettu, koser meg i byen din :)

jeanette sa...

Hurra! Gratulerer så mykje! Tenk så fint å bli fridd til i Paris!

kristina v. sa...

åh, så fantastisk! gratulerer <3

mari sa...

ååh, så utrolig herlig! jeg blei skikkelig glad nå! <3

Anonym sa...

gratulerer og hurra! så fint at man nesten får sommerfugler i magen selv.

Omana sa...

Åå, herre så koselig! Gratulerer så mye, dere er virkelig flotte sammen :)