26.04.2011

confession

Når du kysser meg eksploderer hjertet mitt
og jeg svever to meter over bakken.
alltid.
Tynne jenter gir meg gåsehud. Ikke alltid av den fine typen.
Kirsebærtrær og andre vårtegn er det fineste jeg vet om.
Å skrive er en lettelse og en tilfredsstilling som gjør meg ør.
alltid.
Stillhet og dagslys og tåke er det vakreste i verden.



Når det regner og jeg er med deg og du leser bok og jeg skriver blogg er det som om verdens problemer forsvinner i et utpult laken og det gjør ingenting at alt ikke er som det skal være, for det er det likevel. Du er sukkerspinn og skokjøp og lønningsdag og blondekjoler på én gang.

Dager uten kjærlighet er verdiløse.
Dager uten musikk er verdiløse.
Jeg drømmer om store hus, høner og mye klining hver dag.
Lisa Mitchell er fin og jeg får gåsehud og skrivelyst på én gang.
Fint.
Tekster om jordbær og rutete lakner og klining gir meg sommerfugler.
Jeg har brukt over to timer på dette innlegget.
Shortsen er vintage og skjorten er gt.
Jeg elsker at du sier jeg er pen.


Din tur. Du kan enten være anonym eller deg selv eller en annen, så lenge du letter hjertet ditt med noe som er forbanna fint eller noe som ikke er like fint eller andre ting. I kommentarfeltet.

32 kommentarer:

Anonym sa...

skulle ønske jeg var deg

Marte sa...

Jordbær. Jeg elsker jordbær. Og bloggen din, selvsagt!

Anonym sa...

jeg? jeg liker livet.
-hengekøye,
-bjørk
-minner fra mitt hjem nr 2, hawaii...
-solparaply
-og vanlig paraply
-knapper
-gode noveller om alt og ingenting
-å være og leve i nuet, uten å tenke så mye på det
-inpsirerende mennesker

Mariell sa...

Klokka er 5:30 cirka,, og iallefall på denne tiden begynner det å lysne. Å sitte i vinduskarmen og bare se på stillheten, enda det ikke er stille i det hele tatt takket være fuglene og deres vakre stemmer. Når man sitter der og kan late som man er den eneste personen i verden iallefall i noen minutter, og lyset er så nydelig at du har lyst å gråte.

Madelén sa...

Jeg vil ha horna dine, yum!

hei sa...

alle vil ha horna mine! <3

mari sa...

telefonstemmer gir meg lyst til å lene meg mot veggen, lene meg mot veggen og falle igjennom den, igjennom den og inn til personen som ringer eller personen jeg ringer, det gir meg lyst til å bare ligge inntil og ikke prate, fordi når alt annet er borte og man bare har den nakne telefonstemmen så merker man hvor liten den er og hvor mye man trenger alt det andre og hvor ensomt det er å være sammen langt fra hverandre. jeg liker ikke avstand. også vil jeg kunne fly.

Weronika Ellen Irena sa...

Mat.
Jeg blir så lykkelig av å tilbrede det, lage det og spise det. Du kan lage det med kjæresten eller med venninner, eller så kan man være litt ekstra stolt og være vert.
Kjærlighet.
Kjæresten min. Kysse. Å ligge ved siden av han rett før jeg sovner, og å våkne opp ved han igjen. Trøst. Og å tenke på at snart, veldig snart har han hvert min i fire år.
Gleden jeg får når jeg har sydd meg noe fint eller hvert kreativ. Uten det er jeg tom.

Sofie Madeleine sa...

Å drukne vekk alle bekymringer i en god bok.
Å synge, høyt, mye, bare fordi du vil.
Å danse til man får sting, fordi det er så befriende. Søte meldinger fra en spesiell en, å vite at han tenker på deg. Lange telefonsamtaler på sene kvelder. Duften av mammas nybakte brød. Duften av sommerregn, av nyklippet gress, av hav. Å få klemmer, komplimenter, smil. Latter.
Myke kyss som varer lenge. Å bli holdt rundt.
Lykke.

Synne sa...

Inspirerende innlegg!

Jeg blir veldig redd av å være veldig glad i andre mennesker. Men jeg klarer ikke å unngå det, for folk er så fine.

dina sa...

vakkert<3

Grønne trær, converse og farmor sin sjokoladekake, det er forbanna vakkert :D

Anonym sa...

Når alt blir mye kan jeg bare sette meg og grine i noen minutter og så er alt litt bedre etterpå.
Jeg er redd for kjærlighet.
Jeg liker å være fin.
Denne bloggen er fin.
Jeg liker å være alene.
Jeg er mer glad i folk enn jeg viser at jeg er.
Når jeg hopper ut i sjøen og jeg kommer dypt ned er det som at jeg er en del av evigheten, og jeg føler meg fri.

Åshild sa...

Jeg innså i dag at det er omtrent nøyaktig to år mellom hver gang hjertet mitt blir knust. Mars da jeg var 11,13,15 og så til sist 17. Alltid mars. Skummelt. Og litt fint å tenke på at nå er det lenge til neste gang, og nå kan jeg være forberedt.

Og bloggen din og du og skrivingen din er så utrolig fin, jeg skriver det om og om igjen!

Jeg vil ha champagne og jordbær. Og en ny leppestift fra mac. Og jeg vil finne ut av alle mysteriene i boken min, slik at jeg kan skrive den.

<3 fred og kjærleik

Hedda sa...

det her er fint:
- se noen som gir sommerfugler i magen
- lese i vårsola
- spise melon og jordbær
- titte på bildene og tekstene dine
- kyss, klapp og klem (ikke leken)
- kaniner og kattunger
- lykkefølelse

Christine Tallulah sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Christine Tallulah sa...

jeg mistet muligheten til å føle noe som helst og gleden ved å skrive, når jeg blei sjukemeldt for 6 måneder siden.
akkurat nå lever jeg gjennom det du skriver.

vivian sa...

I pleide å tro at det var greit å ikke ha venner, at det er var greit å være alene. Men det var før jeg møtte dem. Mine magiske mennesker, som lyser opp alt uten meg uten energi.

Hjertet mitt går opp til tusenslagiminuttet hver gang leser dine magiske ord.

Jeg kan stenge inn alle følelsene mine, som et skilpadde når den trekker seg inn i sitt skall.

Jeg vet ikke hvorfor jeg fortalte deg alt dette.

Nøve sa...

Åh fy søren for en fin blogg. Nydelig innlegg.

Jeg er forelsket og jeg hater at det snart er eksamen for jeg har bare lyst til å være med han hele tiden, og jeg er livredd for å være masete og livredd for at han skal ha blitt lei av meg. Jeg håper denne sommeren blir like fin som i drømmene mine.

Stine sa...

Jeg liker når jeg plutselig får for meg noe, leser intenst og interessert om emnet, søker og undersøker eller hva enn det er, enten det skal skje eller ikke. Jeg liker tanken på å spise jordbær og oreokaker med fine venninner på det siste jeg plutselig har fått for meg. Skal skal ikke...?

Ingrid sa...

å gud for en fin blogg!!!!! bloglovin med en gang. hihi.

maria sa...

du er den flinkeste jeg vet og jeg elsker alt du skriver

/ du er så utrolig fin og vakker. dine ord betyr utrolig masse for meg. tusen takk

Anonym sa...

I knooow! Cloud shaped donuts! <3 Men jo, me har vore bestevenner frå me var ca 11. Eg er forlovaren hennas :)

T sa...

Bloggen din er litt sånn stille og fin, litt som sene nattetimer med venner man er veldig glad i, men som man kanskje ikke har snakket med skikkelig på en stund. Jeg liker det.

Jeg skremmer meg selv. Jeg har møtt en veldig fin en, som faktisk er veldig god og bra og alt jeg ikke visste jeg ville ha og mye av det jeg visste at jeg ville ha. Jaja, du forstår. Følte meg trygg, hjemme og alt det der med en gang. Når vi er i lag er alt bra, tipptopptommelopp, men vi sees ikke så ofte, siden begge er ... veldig opptatte. (og jeg hadde ikke behov for å se ham så ofte før jeg falt pladask), uansett. Nå er det nesten slik jeg glemmer han mellom hver gang, og sånn som nå, tenker jeg at han glemmer meg også. Og at jeg fortjener bedre. Og at han er en dust. Også møter jeg andre gutter, bare sånn, på lesesalen, på butikken, eller som i dag, i parken. Jeg møter gutter, flørter med gutter, tenker: jeg fortjener sånne gutter, sånne som spiller gitar for meg og ler av vitsene mine og ... Beundrer meg.

Men så ser jeg han igjen, og kommer på alt han er, og så sier han mye fint, men ikke noe søppelkliss uten verdi. Og jeg vil ikke slutte å kysse han, og han som kysser meg på panna når jeg smiler lurt, og han som alltid vil være med meg når jeg spør (men er altfor dårlig til å spørre selv).

Jeg vil bare spørre om han virkelig vil være med meg og alt det innebærer. Men så er jeg livredd for at han egentlig vil det, og at jeg egentlig vil være med han også.

For han flytter nok fra denne byen nå, og det gir oss en måned. Og jeg kjenner at jeg knuses, for akkurat sånn var det sist. Og jeg fortjener bedre. Og han er for fin.

n. sa...

ting som er forbanna fint: eventyr, kyss, å ha noen og ringe som syntes det er ok at du gråter og ikke klarer puste over telefonen, markjordbær, tåke, mørket, hatter, gamle ektepar, tatoveringer, midnattsol, å holde hender.

Aina sa...

//takktakk!

hildesolli sa...

Jeg har det forbanna fint uten han, men snart er han hjemme i Norge og da skal vi få det forbanna fint sammen. Det er vondt å savne, men også fint og sunt. Snart er det sommer, sol, jordbær, hav og lette klær. Snart blir dagdrømmene mine oppfylt og jeg kan ta masse bilder til minne. Livet er fint og jeg er glad :)

Takk for inspirasjon.

tone_b10 sa...

Jeg har matte tentamen om 19 timer, nøyaktig. og jeg har ikke øvd en jævla dritt. så må nok komme meg ut og kjøpe snus, slik at jeg får begynt, selv om jeg vet det ikke kommer til å skje. Men hvis jeg skriver at jeg skal på facebook kanskje jeg gjør det da? Dette ble bare mas, ha en flott dag! :D

Erle sa...

Jeg elsker når jeg trenger noe friskt, og danse i regnet!

(Nydelig innlegg, nydelig stil)

tingeling sa...

Da han holdt rundt meg. Hardt. Selv om han var full..

Anonym sa...

Jeg elsker bloggen din<333

Anonym sa...

forbanna fint: da jeg trodde han jeg er dødskeen på var dødsgira på meg.
jeg elsker følelsen av å være ønsket og når han ville være med meg hele tiden. det var alltid så gøy da vi snek oss unna og levde i vår egen verden.
forbanna kjipt: da jeg snakket med han om det, litt for sent. slik at han ikke var dødsgira igjen. og jeg hadde holdt igjen alle signaler slik at han aldri hadde forstått at det var HAN jeg ville ha. Jeg vil ikke ha hans støtte på veien for å finne en jeg virkelig liker.
jeg vil ha han, jeg.

Anonym sa...

[p]The founder must have been a young Entrepreneur named Blake Mycoskie who himself was from Arlington in Texas . Read >



Self-Improvement How Long Do Subliminal MP3 / CDs Take To Work?

21st October 2010 Many people are choosing to make use of subliminal messages in order to help with difficulties that they may be experiencing in their every day lives . He also described how the lady and the lord used to . Over 250,000 people worldwide [url=http://www.ccheaptomsshoes.com]cheap toms shoes sale[/url] went barefoot to get the final Annual, 'One Day Without Shoes' . Read > . You might find a UPS tracking number with the shipping confirmation email when they get home at the time your order ships . " -Florence Scovel Shinn We all have an inherent warning system to help us determine if things are good or bad or if we should move forward or pull back.[/p][p]Read >



Technology 3 Facts You Must Know About These Powerful Reverse Phone Directories

16th June 2011 Do you know that you can become your own private investigator by performing a reverse phone number look up on that mysterious number that has been calling your spouse, boyfriend or girlfriend? In this article, I will reveal to you 3 important facts about . You do not even consider that which you must put on, whatever you just will need can be a well-matched shoe to have on on . To look stylish and buy products [url=http://www.ccheaptomsshoes.com]discount toms shoes outlet[/url] to fit the kind of . Read >



Writing & Speaking Parker Pens [url=http://www.ccheaptomsshoes.com]cheap toms shoes for women[/url] Mean Quality

03rd September 2010 In business since 1888, Parker Pens were the pen of choice used to sign important political documents such as the World War Two armistices, and have long been the pen of choice of political leaders . Everyone wishes to look classy, and own fashionable accessories . Read >



Reference-and-Education Can PRINCE2? Training Elevate My Wages?

14th February 2012 Project management certifications such as PRINCE2, PMP and APMP have risen vastly over the last decade . Of [url=http://www.ccheaptomsshoes.com]toms shoes for kids[/url] training course, everybody, Juggalo or non-Juggalo, is aware of how the relaxation of the story goes.[/p]