23.07.2011

S'unir et de l'amour

Det er helt fredfult her jeg sitter. Klokken er like over halv ni og alle i familien min ligger trygge og sover i sengene sine. Tåken flyr helt stille forbi de store og majestetiske toppene som omfavner lille Kaupanger. Det er fint å være hjemme. Jeg har hatt en heller dårlig natt og er sjokkert og trist og lei og skuffet over hva som har skjedd mot vår lille nasjon. Selvom vi, som driver denne bloggen, inkl dere fine lesere, stort sett snaker om hvor vakkert mennesket er og alt det fine vi gjør mot hverandre, har man dessverre unntak. Det er trist at fine Oslo i går ble angrepet av den mindre vakre delen av mennsesket. Det er uvirkelig selvfølgelig, men vi må ikke la frykten ramme oss. I går satt jeg oppe lenge på twitter og leste, og jeg kan si med lillefingeren på hjertet at Norge er og vil alltid være et fantastisk land med et godt demokrati og en vakker befolkning. Vi er så få så få så få og alle er så glad så glad så glad i hverandre når ting som dette kommer over oss. Vær vennelige med hverandre, kjære mennesker. Dette er ikke tid for fremmendfrykt eller rasisme eller fordommer, det er tid for samhold. Jeg håper virkelig at hver minste stjerneskudd av dere lesere der ute er trygge og at familiene deres har det fint og at dere går inn i hjertet deres for å finne frem det gode i livet. Les gjerne i arkivet her, hold henner, se fine filmen og stå opp litt før verden viser seg, for før kvart på ni er den fremdeles fredfull, ren og vakker.






Alle mine tanker går til de skadde og pårørende. Dette er en dag for samhold og støtte. Vær snille med hverandre, vakre mennesker, og hei, jeg er ikke et farlig og fordomsfult menneske. Jeg ser hjertet ditt, ikke fargen eller nasjonen din. Hør fuglene, se tåken, føl stillheten og freden. Hold hodet kaldt, hjertet varmt.

7 kommentarer:

Mia Tangvik sa...

Dette var veldig fint å lese. Takk <3

erle una sa...

Du skriver så vakkert at man ikke kan unngå å ta ordene til seg. Og du har rett, det er den vakre på innsiden som teller.

tone_b10 sa...

Det er så utrolig fint å se alle de fine ordene. Det norske folket er ikke sene på å kondolere og støtte de som har mistet sine kjære, og jeg føler så utrolig med dem. Jeg vil si at dette har styrket nasjonalfølelsen hos det norske folk enda mer. Bare se på Twitter, Facebook og utallige blogger. Det har i hvertfall blitt styrket hos meg!

Sandra Olsen sa...

Er så glad for at du er trygg. Har ikke ord for hva som har skjedd.

Nøve sa...

<3

Unknown sa...

eit veldig fint innlegg som får oss til å sjå litt andre sider av det som har skjedd denne helga.

Cecilie Lykke sa...

Det er nå vi må stå sammen og ikke la Anders Breivik oppnå det han vil, splittelse av folket. Vi må vise at vi er bedre, og at én mann ikke skal la fine Norge knekke!