01.01.2011

èn

Min morfar hører dårlig, jeg må si ting to ganger før han forstår hva jeg sier. Til gjengjeld er han morsom. Jeg ler hver gang han ler, for det er godt å tenke på at ting ikke er grått selvom man blir gammel. Hos mormor og morfar får vi alltid hjemmelagd lefse, idag fikk vi i tillegg hjemmelagd saft fra sogn. Jeg ble plutselig et barn og tenkte på alle de gangene vi har plukket epler i den store eplehagen. Jeg hadde med meg kamera, og jeg vil vise dere hvor fint det er der - bonderomantisk. Da jeg sa til morfar at jeg ønsket å ta bilder av hylla på kjøkkenveggen, lo han og sa; ja, sjao kor goe venne fuglane er og blunka til meg.

Det er rart å tenke på at totusenogti er over. Enda et år. Dette året har kun èn dag til nå. Èn dag av mange. Jeg tenkte igår, da jeg drakk champangnen klokka tolv - hva har jeg egentlig å feire over for i år? Mamma svarte meg på det spørsmålet senere idag. Alt.


Det er helt sant. Alt. Du og meg og andre fine ting som friske gamlinger og fin musikk og leilighet og fine venner og ekte magi. I tillegg er det jo godt å tenke på at det ikke blir grått, selv om årene går. Godt nytt år.

mommo og moffa. hjerte.

5 kommentarer:

Johanne sa...

alltid så koselig hjemme hos besteforeldrene sine! :) kjempefine bilder, og godt nyttår til deg og :)

dina sa...

godt nytt år, håper du for et konge år :D

alltid magisk til besteforeldre ;))

Mariell sa...

ELsker elsker elsker bloggen din!

Anonym sa...

én, ikke èn

Silje sa...

Aw, så fine besteforeldre du har. Eg likte kommentaren til morfaren din.
Heimelaga saft er så godt. Eg drikker alltid det når eg er heime, berre at det er heimelaga saft frå Sunnfjord :)