11.02.2011

le monde est dans l'amour

Det er som om alt står stille, i dette lille sekund. comptine d'un autre ete. Jeg kjenner mine glattbarberte legger under dynen og det er så stille her inne, mens utenfor er det snøstorm og det snowing sideways og måkene klarer ikke fly, de bare flakser rundt i ring. Jeg tror dere kom hjem for tidlig i år. Jeg er hjemme, kom ei for tidlig for jeg kom veltende inn døren med ølånde halv tre og det er deilig å kunne ligge i sengen på en fredagsmorgen forelsket med hodepine og god tid. Tid til å lese fine ord, tid til å skrive fine ord og tid til å legge merke til millioner av snøfnugg som har lydløs krig rett utenfor vinduet. Lyset er magisk, jeg har sagt det før og sier det igjen, morgenen er finest i verden. Selv om det er førmiddag nå. Lyset er hvitt og gjør alt rent og lyst og urørt. Som et nyfødt barn. Hei og hopp, velkommen til verden, den er urørt og her er det ingen krig eller elendighet, bare millioner av forelsket mennesker som spiser kake og hører på kings of convenience og sover til elleve:tjuefire på en fredags formiddag fordi de kan og livet er fint.








alle bildene er fra weheartit.

9 kommentarer:

veronica sa...

du skriver så fint!

ida sa...

skulle ønske jeg og kunne sove til elleve:tjuefire på en fredag... selvom kl. 7 er 40 minutter lenger enn det jeg pleier å sove, så er det fortsatt litt slit..

dina sa...

jeg sov til 9:50 sto jeg opp å så på sex and the city. jeg liker denne urørte verden C:

ingen vet om denne bloggen sa...

åh, jeg elsker comptine d'un autre ete (jeg må alltid kopiere det for jeg husker aldri hvordan man staver det) og den kings of convenience-sangen. bloggen din er så fin! og bildene dine. jeg elsket det første bildet. og de to som kysser. åh.

/ åh, tack. svenska är så otroligt vackert, jag har tur min bästakompis här i england är svensk och nu kan jag också skriva på svenska. jag forsöker prata på svenska, men jag har nu denna norska accent.

Hedda sa...

alltid når jeg leser innleggene dine får jeg en sånn deilig følelse inni meg.
det er ikke så viktig om jeg får en dårlig karakter eller dummer meg litt ut. det gjør ikke noe om jeg ikke vet hva jeg skal bli. jeg er noe fra før av. livet er nå, og det er fint. jeg er heldig som får oppleve det.

Åshild sa...

<3<3<3<3<3
rett og slett

ingen vet om denne bloggen sa...

/ haha, det har jeg aldri tenkt på at er kult. mamma som spiller band of horses lissom. men mammaen min er ung og hip (uten å prøve for hardt) og forståelsesfull og snill og utålmodig. hun er best. og i dag er det morsdag!

Anja sa...

ja morgener er det fineste for da er hele dagen ubrukt og man kan gjøre hva man vil med den og har all tid i hele verden. og det er virkelig min beste luksus i hverdagen at jeg aldri har forelesninger før 10:45 så jeg kan alltid sove til 10. det er helt fantastisk faktisk.

Anonym sa...

fint! og nydeligfine bilder. jeg liker yann tiersen.