14.02.2011

hjerter

De spiller favorittsangen hennes på radioen, og hun kjenner at selvom hun er lettkledd blir hun varm i hele kroppen. Hun setter seg ned på stolen bak henne, den som hun har arvet av oldemoren, og trekker pusten dypt inn. èn, to, tre, dette går fint. Hun ser seg selv i speilet. Tusen og elleve, tusen og tolv fregner minst. I dag spiller det ingen rolle for hun har på seg den hvite blondekjolen fra Paris og hun lukter varme sommernetter og chanel. Håret har hun satt i en knute med mintgrønn sløyfe. Hun har ikke vært så vakker på minst hundre år tenker hun og studerer speilbildet sitt.

Håper det er mange nervøse jente- og guttehjerter der ute idag, det er tross alt alle hjerters dag. Selvom han fine og meg ikke feirer dagen noe særlig, liker jeg den. Det er så fint at det faktisk settes av dager til å være fine med hverandre, selv oppfordrer jeg alle om å ha valentinesdager hele tiden. Jeg har fått rose og kort med magiske ord, og når han fine kommer hjem fra jobb skal jeg ha vaffelhjerter klare med blåbærsyltetøy. Før det skal jeg fortsette å lage rosa hjerter på alle adressene vi skal besøke i Paris om ni dager, blir varm i hjertet av sånt jeg.






ph: meg
Håper alle får en magisk kjærlighetsdag med masse kos og sommerfugler. Her får dere en kjærlighetsspilleliste dere kan kose til. I gjengjeld vil jeg høre planene for kvelden. Blåbær og champagne eller is og lommetørkle? Eg vil vite alt. xx.

15 kommentarer:

Tonje sa...

Da blir det is og lommetørkle. Hehe. Nei da. Tar ikke denne dagen så veldig høytidelig. Men du får kose deg :)

dina sa...

fine bilder, håper du får en kos dag C:

n. sa...

jeg liker bildene dine, de føles personlige og det er vakkert!
planer. planen er å sove. sove, sove. helst skulle jeg sovet de fire neste dagene, slik at jeg når jeg våknet kunne jeg bare kastet litt forskjellig i kofferten og satt meg på flyet som skal ta meg til han jeg liker liggendeåttetallmye.

Anonym sa...

I kveld blir det jordbærte og James Bond i sovesofaen som eg har slått ut slik at eg kan breie meg over heile sofaen, og godte meg over at det kun er meg. Det kan vere fint det og altså.

emilie sa...

oh, hvorfor har jeg ikke vært her før! så fint. (takk)

Sigrid sa...

fint!
Jeg trente jeg, følte for å ikke tenke på at det er valentines day..

Christine sa...

miss you prettygirl. kanskje vi ses på Band Of Horses!!

planene for kvelden er å spise sjokoladekake med hjerter, ligge i fanget og le, se på tv, planlegge Roskilde og sy sløyfer.

Håper dagen har vært fiiiin.

<3

Eirin sa...

Har kosa meg med sjokoladeis helt alene i kveld jeg. Fint det også :)
På skolen i dag fikk jeg klem og sjokoladekake av tidenes beste venninne og ga henne rullekake i retur :)

Mari sa...

søking etter leilighet i paris. lesing av blogger. eplespising i senga. forsøk på å forberede nattevakt i morgen. alenetid, sånn jeg alltid har:)

marcela sa...

du kanskje visste at jeg skulle skrive på bloggen min igjen... men åh, bloggen din er så fin! bildene dine ser så gammel ut, det er nydelig!

Anonym sa...

finfint! og koselig med paris!
jeg tilbringer kvelden med dexter og cranberry-peachjuice i usa. men fikk snakket med kjæresten tidligere i dag:)

K sa...

Det ble muffins og tv-kos med familien. Litt "forever alone"-feeling, men det er jo herlig å bruke tid sammen med familien også.

Nydelig blogg forresten! :>

veronic mike sa...

så mange fine valentineskvelder, selvom ikke alle feirer dagen. Den er jo egentlig teit, men det er så fint likevel. Søtinger.

linda marie sa...

nå har jeg fått hørt band of horses (!!!!!) og jeg likte det veldig. veldig. veldig. jeg har faktisk hørt noen av sangene deres rundt omkring, herogder og sånt.

på valentines bakte jeg gulrotcupcakes med ostekrem og rosa hjertestrøssel til noen av venninnene mine. selv var postkassen min tom for hjerteforma, selvlagde kort. snufs :)

bor du i oslo? for jeg skal til oslo med klassen, men har noen fritimer alene etter at de har dratt, så lurte om du hadde noen tips til hva en jente kan finne på? høres fint ut bare å vandre rundt óg, men kanskje noen stoppesteder på veien hadde vært fint?

ida sa...

jeg og kjæresten bestilte kinamat, så på tv, koste og spilte sims. vi tar det ikke så høytidelig egentlig.. det eneste spesielle vi gjorde var kinamaten.. :) men det var kos uansett ♥