06.07.2011

copetine d´un autre ètè

Dere vet de filmene man får sommerfugler av? De hvor en mann med dress og tversoversløyfe inviterer en jente med prikkete kjole på piknik og hun sier selvfølgelig ja, og så sykler de sammen på en gammel sykkel med korg til en øde eng med blomster og så drikker de champagne i noen minutter før de kysser og er sammen til døden skiller dem ad. Det er fint. Jeg ser fremdeles sånne filmer og når han fine inviterer meg ut i det fri håper jeg alltid at det skal stå en gammel sykkel rundt hjørnet. Det gjør ikke det, men jeg har alltid bittesmå sommerfugler likevel, og ingen ser meg eller gir meg latter helt fra hjertet, som han. Dere vet virkeligheten - den man får grøssninger og frysninger og tårer og hjertesorg og hjertesmil og sommerfugler av. Den ér rett rundt hjørnet. Når jeg hører Yann Tiersen og drikker champagne står jeg plutselig på toppen av Eiffeltornet og ler fra hjertet og selvom det har vært på film mange ganger, var det ekte. Noen ganger trenger jeg en pause for å se alt det fine, for det er jo sånn at når man bor sammen så ser man også alt det som ikke er fint med hverandre, men man må jo spise hele matpakken. For når alt kommer til alt får jeg fremdeles kiliner når jeg ser min tannbørste vedsiden av hans, og hans store converse vedsiden av mine små. Jeg får sommerfugler hver gang han kommer hjem fra jobb og jeg får enda større sommerfugler hver gang han susser meg i nakken, hver eneste gang han kommer hjem fra jobb. Det er fint.
Når du ser meg i hjertet og smiler er livet sånn det skal være. Når du skriker at jeg er en dust og slår i veggen og jeg gråter og livet er vondt, vet jeg at det bare er minutter til vi sitter å tviholder rundt hverandre. Når det regner, og vi hører regnet mot ruta og du spiller piano på kroppen min er det som om livet utenfor ikke er der. Bare du. Bare oss. Og så ler du av hvor klisjé jeg er, og det ér jeg jo, men det er fint fordeom. Når ting er vondt og vanskelig og du tar hånden min og kysser ringen du gav meg og hvisker at alt går fint, tror jeg det, på ekte og jeg er trygg. Og nå, når jeg ligger superforkjølet og lei, og hører Competin D´un autre Èté er jeg tilbake til Montmartre da du gav meg ringen om evig kjærlighet, og livet er plutselig finere enn tåke, likevel. Akkurat som deg. Som oss.

14 kommentarer:

maria sa...

så fantastisk himla vakkert. dere er finere en solen

/ god bedring, kjære deg! håper det går fint med deg. skype er veldig fint og smart, hvertfall når man savner bestevennen sin og lengter etter å møte brevvennen sin som bor på andre siden av landet (nesten)

Sofie Madeleine sa...

du skriver så fine ord. hjerteord!
god bedring, fine menneske.

Karoline sa...

Herlighet. Jeg er stum, og blir det hver gang du skriver. Fordi du skriver så forbaska fint og søtt.

maria sa...

(hurra for nesten trehundre følgere på bloglovin'!! så utrolig fortjent)

live sa...

Vakreste sangen jeg vet om. Yann Tiersen er en fantastisk komponist!

tone_b10 sa...

Jeg får gåsehud hver eneste gang. Du er så utrolig vakker og får meg til å se alle de hverdagslige vakre tingene. Skulle bare ønske jeg hadde en like vakker som du har å dele det med! :) Du inspirerer til tusen.
Amelie er så vakker den også, en av de beste filmene som er lagd etter min mening :D Kos deg masse i sommer.

tonje sa...

Du har en fantastisk fin blogg, og jeg er glad for at du deler alle disse fine tekstene og bildene her på bloggen.

sara sa...

å jeg håper dere har det så fint som det virker på overflaten, da lever du i en drøm og er den heldigste jenta av oss alle, ååh. vakkert

Nøve sa...

Fiint! <3
Jeg gleder meg til jeg er med en som gjør alt bra igjen etter alt det vonde. En som fortsatt er der etter at det har sluttet å regne.

Johanne sa...

Så fine de er, så fin du er, igjen så fantastisk nydeleg skrive at eg får gåsehud <3

Anonym sa...

Nydelig. Er ikke aå veldig mye mer å si. Du, dere, inspirerer.

Silje sa...

Fine kjærleiken <3

Maiken sa...

åhh så fint. så fantastisk fint.

Anonym sa...

[p]Consignment outlets: These secondhand suppliers are pricier than thrift outlets . Many retailers charge premium prices for high quality [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]ralph lauren polo shirts[/url] name brand items . Commonly, type promises could be [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet online[/url] an aspect present with No Mum or dad Lol brand names . The Polo name has also been added to a line of [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet[/url] jeans as well as a collection of clothing for avid golfers and sportswear that is used to raise money for charity . polo ralph lauren outlet online





Related Articles - polo ralph lauren outlet online, polo ralph lauren online shop, ralph lauren online shop, ralph lauren, ralph lauren biography, ralph lauren polo, pol,





Email this Article to [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]cheap ralph lauren polo shirts[/url] a Friend!

Receive Articles like this one direct to your email box!Subscribe for free today! . When you need to have additional information and facts just follow this : 猫聛陆 [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]polo ralph lauren outlet[/url] http://www . Third hand retail stores equally sell a little bit destroyed high end designer stuff are still sometimes within good situation though [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]polo ralph lauren outlet online[/url] put to use, this is your best option in cases where a applied thing is fine . she gets mobile phone by just every one of the comotion [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]cheap ralph lauren polo[/url] having close to.[/p]