11.07.2011

heartbeat/ én,to,tre

Hei. jeg vet ikke hvem det er om, det kan du bestemme,
men det er trist.
Machester Orchestra:I can feel a hot one / bilder:whi
Han ser opp på regnet. En, to, tre dråper treffer han forsiktig mot pannen. Det pøsregner. Hvorfor skjer dette, Gud? Han lar fingrene gli gjennom det halvlange håret og når de nærmer seg nakken river han tak. Faen. Gatene er mørke og stille, noen biler kjører sakte forbi innimellom, men ellers er det som om alle har forlatt verden. Han trasker alene, kald og forbanna gatelangs og alt er tragisk, ironisk og unødvendig. Musikken på ørene hans gir han gåsehud og tankene forsvinner tilbake til to netter i forveien. Da hun kom gående, naken og forelsket, mot han og det var som om stillhet ble bråk og mørke ble lys og død ble liv. Puppene struttet og han kjente det rive helt inn til hjertet. Aldri skulle noen elske han, helt til hun kom i dc. martins og Guns n´roses tskjorte for fire år siden. Nå var han tilbake til status quo; ingen kan elske en mann med skitne historier og egoistiske drømmer og kyniske blikk.


Klokken nærmer seg halv tre, han er halvbrisen, men edru nok til å gråte. Ingen menn gråter, tenker han og harker hardt mens han holder den ene hånden knyttet opp til munnen. Klumpen i halsen tar knekken på han og når sangen i ørene stopper og alt han hører er hjertet og regnet og stillheten synker hjertet sammen som en liten rosin og realiteten stirrer han i øynene. Han faller sakte ned på benken vedsiden og når han kjenner den første tåren ned langs kinnet, løsner skuldrene, bekymringene og sinnet. La det gå, er det noe som sier til han. La det gå. Han puster, tenker og finner frem den lille blokka han skriver i, i innerlomma på skinnjakken.


Kjære Isola. Jeg var egositisk, kynisk, ufølsom og jævlig. Jeg er kald, ensom og full av anger. Jeg fryser helt inn til hjertet og alt jeg vil er å ligge inntil kroppen din i den altfor trange sengen din og høre deg sove. Trygghet. Du er himmelen, vet du det? Livet er tomt uten deg. Universet er tomt uten deg. Jeg er tom uten deg. Regnet minner meg om Trondhjem da vi var fulle på øl og du tok meg til hybelen din og vi telte alle de idiotiske bildene av blomster som du hadde rundt sengekanten din. Jeg så på deg. Fingrene dine som bevegde seg sakte samtidig som du fortalte hvilken blomst som var favoritten din. Pion. Magen din som kom fram frå singletten du hadde på deg gav meg frysninger og hver gang du tok et dypt åndedrag gikk den litt utover og du var ekte og den vakreste jeg noen gang hadde sett. Som en usprungen pion, tidlig på sommeren, vet du. Det var det du kalte meg. Kom å plukk meg opp og redd meg og la meg gro i favnen din. Jeg lover å gi deg glede og omsorg og livet. Jeg lover.

17 kommentarer:

Majadin sa...

Åh. Dette var skremmende bra. Trist og bra.

dina sa...

du rører mike, du er så flink..... jeg har ikke ord som beskriver godt nok for flink du er <3

Anna Marita Oma sa...

eg berre sit her. les og beundrar

Anonym sa...

Du skriver med en så fin flyt, og jeg klarer å se for meg alt jeg leser.. Utrolig bra :)

Kesia Emilie Florida sa...

herregud så fint.

mijaow sa...

åherregud, gåsehud!! Skriv bok. Nå.

ida j sa...

jeg har ikke ord for hvor bra du skriver.

veronic mike sa...

<3 jeg har ikke ord for hvor fine dere er

gnistregn sa...

fineste jeg har lest i dag. kanskje hele uka. kanskje hele måneden. du kan det med ord altså. og det med blogg, jeg tror jeg elsker denne bloggen litt, hvorfor har jeg ikke vært her før? :)

Karoline sa...

Hvis du ikke gir ut en bok - så fantastisk bra som du skriver - så er det noe gale med verden.

Mari sa...

Du har en fantastisk vakker blogg, den vakreste jeg vet om faktisk. Og jeg leser florasblogg.se og niotillfem, så det sier sitt :)
Meg jeg er så enig med alle andre som ber deg om å skrive en bok, for jeg er hundre prosent sikker på at det hadde blitt en bestselger.
<3

Stine sa...

Dette var nydelig, fina. Synes det er så vakkert når du blander personligheten din i tekstene dine, det får meg til å smile.

Mina sa...

Enda en gang gråter jeg av tekstene dine. Du er helt SYK! Jeg har bare lyst til å skrive nå <3

Sofie Madeleine sa...

Gud, så vakkert. Så trist, men åh så vakkert!

Maria. sa...

Så vakkert og vondt. Herregud. Utrolig bra.

Elna sa...

Helt fantastisk

Anonym sa...

[p]Consignment outlets: These secondhand suppliers are pricier than thrift outlets . Many retailers charge premium prices for high quality [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]ralph lauren polo shirts[/url] name brand items . Commonly, type promises could be [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet online[/url] an aspect present with No Mum or dad Lol brand names . The Polo name has also been added to a line of [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet[/url] jeans as well as a collection of clothing for avid golfers and sportswear that is used to raise money for charity . polo ralph lauren outlet online





Related Articles - polo ralph lauren outlet online, polo ralph lauren online shop, ralph lauren online shop, ralph lauren, ralph lauren biography, ralph lauren polo, pol,





Email this Article to [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]cheap ralph lauren polo shirts[/url] a Friend!

Receive Articles like this one direct to your email box!Subscribe for free today! . When you need to have additional information and facts just follow this : 猫聛陆 [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]polo ralph lauren outlet[/url] http://www . Third hand retail stores equally sell a little bit destroyed high end designer stuff are still sometimes within good situation though [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]polo ralph lauren outlet online[/url] put to use, this is your best option in cases where a applied thing is fine . she gets mobile phone by just every one of the comotion [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]cheap ralph lauren polo[/url] having close to.[/p]