08.08.2011

bringebær og litt kjærlighet

Hei. Min ferieuke har vært som et lite sørlandseventyr hvor jenter går rundt i flettet hår og plukker økologiske bringebær og spiser dem med fløte til kvelds og kanskje deler skje med en fin en. Jeg har våknet til solskinn og solbrendt nese annenhver dag og de andre har vært minst like fine; regndroper og suss på kinnet. Jeg har blitt bittelitt bedre i padling, har fått bittelitt fregner og skrevet minst atten brev. Kanskje den fineste ferien på lenge.


Hva har dere gjort, pusekatter? Sommerens fineste minner. én,to,tre.



12 kommentarer:

gnistregn sa...

fineste sommerminnet så langt i år må være den kvelden vi dro på spontantur til stranda, det var ikke fint vær engang, overskyet og småuggent, men vi satt der på pleddene våre, spilte kort og røykte og så spilte vi volleyball til vi ble så varme at vi løp uti med alle klærne på. det var altfor kaldt, men vi bare svømte og lo og var lykkelige. det var det aller aller beste :)

Hanne Hovland sa...

Fineste sommerminnet mitt er de fire dagene jeg tilbrakte på verdens koseligste sted med verdens beste gutt.

Adriane sa...

1. Da jeg var i Roma, og så et søtt kjærestepar som kysset foran Trevi-fontenen. Det var fint det.

2. Da kjæresten min kom hjem, og jeg ikke hadde sett han på 4 uker. Han kom med en hvit nydelig rose og solbrent hud.

3. Bursdagen til bestemoren min. Hun er verdens snilleste, og å se hun få så mye fint - det var så koselig. Hun fortjener alt det beste.

Nøve sa...

Sommerens fineste minner: Bob Dylan og Suzanne Vega i regnet i Bergen med storesøster som holder rundt meg. Uttallige is på den faste plassen på steinene med bestevenninnen. Alle smil på jobb og han gamle som sier "god natt pus". Dette har egentlig blitt en fin sommer selv om den ikke ble sånn som jeg i utgangspunktet hadde håpet på.

ChadBird sa...

Så superfint! Elsker bildene, de er ekstraekstra superfine!

Jeg bare rydder og rydder jeg, snart har jeg sikkert ryddet meg ihjel, men det blir så superbra etterpå. Og da gjør det ingenverdens ting!

Mitt beste sommerminne må være da vi hell i uhell fikk kanselert fly og måtte overnatte på Island. Så magisk, magisk, magisk! Skyene som hvelter nedover fjellene. Fuglene som flyter på vinden. Islandshester og søte små føll langs hele veikanten. Store mektige, praktfulle, naturkrefter som buldrer ned fosser og spruter opp av geisyrer. Tusenvis av finefine lupiner og fine sidegater i byen med masse sjarm og fine hus med fine farger. DET må jeg bare oppleve igjen!

christiane sa...

Fineste sommerminnet i år er Paristuren med kjæresten og toårsdag et par uker etter.

Stine sa...

Hei! Ferien din høres kjempefin ut! Og jeg liker veldig godt hårfrisyren din og tattoveringa di (den må du gjerne legge ut et bedre bilde av)

Jeg kom nettopp hjem fra Berlin, hvor jeg har vært med min bror, søster og kjære. Det å få være med begge søsknene mine samtidig var det aller fineste, for søster bor i Berlin og bror bor i Oslo. Den fineste dagen var da vi leide sykler og sykla rundt på flystripene på en nedlagt flyplass i sola.

Johanne sa...

Å, fantastisk hærleg og kjærleik <3 Eg vart glad. Og kjenner at eg glar meg til å nyte det vesle som er igjen av ferien no. Vil den skal vere akkurat sånn.

Synne sa...

Så fine bilder, og så koselig dette hørtes ut! Jeg har også spist bringebær og fått fregner i ferien, det hører liksom med! Noen av de beste minnene følger av New York-tur med kjæresten; vi feiret hverandre og to år sammen med å utforske en ny by. Da vi sto på toppen av Empire State building og skuet utover et morgentrøtt Manhattan, jeg i en av mine fineste kjoler og med hånden hans i nakken, så føltes alt veldig riktig.

Mina sa...

Åh, hvordan lager du sånn fin flette? :-) Og når sender du brevene egentlig? <3

mari sa...

fineste sommerminne må være hele hove, de dagene man har tjuefire-timers promille og holder hverandre varme, de dagene det er masse kyss og hemmeligheter som utveksles i regnet under et mål på en fotballbane og ting som gjøres for første gang og mennesker man blir glad; mennesker man kjenner uten å vite noe om dem, festivalmagien og alt det andre. men 2011sommer har egentlig vært så fin at alt er et fint minne. alt var ekte.

Cecilie Lykke sa...

Superflinke Veronica!
Elsker bildene dine, hvordan redigerer du de?
Håper du og han fine nyter den siste knappe tiden av sommer, DERE er fine :-)