09.01.2011

osloperle. èn

Å vandre gatelangs er noe jeg gjerne kunne gjort hver dag. Også alene. Det er fint å se mange ukjente ansikter, og tenke på at alle har hvert sitt spesielle ærend. Jeg hadde for så vidt inget ærend da jeg var i byen sammen med fine Veronica og Maja på fredag, men vi gikk likevel lenge nok til at jeg fikk dratt med meg en pose fra både bikbok og ginat. fint. Det eneste vi egentlig skulle var å finne en av de magiske kaféene i Osloby. Helst ukjente skatter som gir sommerfugler og drømmer. Og god kaffe, selvfølgelig. Vi gikk på bareJazz. Fint.
På bareJazz drakk vi kaffe og snakket om hvor klisjé vi er. Alt bør være som i en romantisk film. Jeg sa jeg ville kjøpe tyllkjole og være som Carrie, i episoden hun er i Paris, og går i den fine bløtkakekjolen. Og så drakk vi kaffe, selvfølgelig.
I underetasjen solgte de LPer, tenk. Vi kunne se ned på dem fra det lille bordet vi satt på i andre etasje.
Den lille fine lå i en bakgård midt i sentrum av Oslo. Bakgården var ren og forlatt, det var fint å se på fra vinduet. Kaldt ute, varmt inne.

Jeg gikk i turban og ny genser fra ginat.



Fortell meg om andre magiske plasser i Oslo. Pusekatter. xoxo.

4 kommentarer:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Evertsen sa...

Så fiine bildene ble :)
nydelig innlegg. <3

dina sa...

fine bilder (: Når jeg leste dette ble jeg så glad, glad i livet og hva det har å by på.

ingen vet om denne bloggen sa...

åh, oslo! jeg savner oslo når jeg bor i england. og takk for den supersøte kommentaren din, jeg smiler. hvis du vil gå turer i et ukjent harmonisk nabolag så er ullevål hageby et lite tips. trikk 17 og 18 til john colletts plass. så kan du ende turen på åpent bakeri på damplass.